Maszyny

W Zodiac Universum istnieją dwa rodzaje maszyn: klasyczne i posiadające SI w różnym stopniu zaawansowania, od szczątkowej, do pojazdów i lataczy w pełni autonomicznych. Jednak tak jak w przypadku niezależnych androidów, drugi typ SI występuje rzadko z powodu zbyt dużej swobody jednostki, nawet konfliktów na poziomie operator-maszyna. Cudzysłów przy nazwie pisany jest wyłącznie w przypadku maszyn klasycznych, całkowicie pozbawionych sztucznej inteligencji. Pojazdy inteligentne często mają imiona bądź nazwy.

Poniżej lista kilku maszyn z powieści.

"Perfarius"
Nowatorski, kiritiański miniokręt wojenny, zbudowany na potrzeby dalekiej wyprawy na Tamasul. Pozbawiony sztucznej grawitacji, bowiem w ledwo trzydziestometrowej maszynie masa jest zbyt mała, by dało się wygenerować sztuczne przyciąganie. „Perfarius” kształtem przypominał płaszczkę. Pokryto go grubym, matowym, odpornym na promieniowanie kosmiczne i większość czynników mechanicznych pancerzem barwy brązowo-czarnej, by w przestrzeni kosmicznej pozostał niewidoczny dla oczu. Dodatkowo wyposażono go w ekran stealth, powodujący wizualne i skanerowe zniknięcie maszyny, co akurat jest cechą charakterystyczną wszystkich maszyn latających Kiritian. Metoda sprawdza się w Zodiac Universum, ale jest bezskuteczna przeciw Kandrok. „Perfarius” został wyposażony w napęd antygrawitacyjny wykorzystywany najczęściej przy starcie i lądowaniu,  impulsowy pozwalający przemieszczać się skokowo na krótkich odcinkach w kosmosie na zasadzie odrzutu i bezwładnego lotu, kolejny to plazmowy ze strumieniem ciągłym oraz najważniejszy – windykalny, pochodzący ze skradzionej technologii Kandrok. Okręt miał lecieć jako samodzielna jednostka, dlatego zamontowano nań broń na różne ewentualności, od niszczenia skał kosmicznych, po walkę z nielicznym wrogiem.

XRS-14 Ghost (Białek)
Biały myśliwiec Anny Sandstorm, posiadający zaawansowaną SI, jednak maszyna z generacji, w której sztuczna inteligencja jest bardziej ograniczona niż u wcześniejszych modeli. Dlatego Białek nie jest w stanie podczas lotu działać niezależnie od woli pilota. Po dołączeniu do Kiritian Anna zabiera Białka ze sobą. Myśliwiec znika w niewyjaśnionych okolicznościach podczas ataku Kandrok na Nieśmiertelnych.

FX-94 Black Panter
Inteligentny myśliwiec Beliara Drunkensteina.

Dropspejser
Dwie maszyny skonstruowane specjalnie pod misję na Amyrade. Najeżone bronią, dwudziestometrowe fortece, poruszające się przy pomocy kół, gąsienic lub kończyn bionicznych. Posiadają grube pancerze, mogące zmieniać geometrię. Są odporne na wysokie i niskie temperatury, zdolne do poruszania się w wodzie, lawie i na lądzie.

Astrolotniskowiec (potocznie zwany po prostu lotniskowcem)
Kolos poruszający się w przestrzeni kosmicznej, służący do przewożenia mniejszych jednostek, w celu zaoszczędzenia energii i paliwa podczas lotu. O jego przemieszaniu się z miejsca na miejsce decyduje generał albo głowa państwa.

Agata
Androidka-pokojówka zajmująca się małą Anną Sandstorm.

Kula Drunkensteina
Mały, lekki transporter antygrawitacyjny zaprojektowany przez konstruktora maszyn, Maksymiliana Drunkensteina, ojca Beliara. Po pokonaniu opozycji, Kiritianie przejęli plany zwiadowcy i po wprowadzeniu własnych modyfikacji wypuścili maszynę seryjnie. Jej wygląd jest bardzo prosty, ma kształt wielkiej kuli bilardowej pokrytej brązowym pancerzem o wyglądzie tkanek ludzkich, wewnątrz znajdują się cztery rozmieszczone promieniście miejsca dla pasażerów, z konsolką sterująca pośrodku.